مشارکت رهبر معظم انقلاب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ارتش یمن از دو عملیات نظامی منحصر به فرد خبر داد چند نفر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ واجد شرایط رای دادن هستند؟+فیلم مناظره ترامپ و بایدن چگونه و با چه قوانینی برگزار می‌شود؟ اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور | ساعت شروع اخذ رای اعلام شد حمله به یک کشتی در نزدیکی الحدیده یمن (۷ تیر ۱۴۰۳) حملات سنگین راکتی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی (۷ تیر ۱۴۰۳) سیدحسن نصرالله: نظام جمهوری اسلامی دژ مستحکم مقابل ظالمان است اشراف قوی بر کشور و اراده برای تصمیم گیری، دو رمز موفقیت دولت آینده دعوت خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی از مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نخعی‌راد: متاسفانه چشم‌انداز خوبی از اجماع کاندیدا‌های جبهه انقلاب وجود ندارد | جبهه انقلاب همانند سال ۸۴ پیروز خواهد شد پژمانفر: جلیلی کنار نمی‌کشد | در مورد سرنوشت جبهه انقلاب در انتخابات علم غیب ندارم! آدرس شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) ظهوریان: نفس حضور دیدگاه‌ها و نگرش‌های مختلف در انتخابات موجب افزایش مشارکت خواهد شد تاریخ و ساعت اولین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا نخعی‌راد: مردم با بصیرت کامل در انتخابات شرکت کنند اخلاقی‌امیری: قهر انتخاباتی دغدغه‌ها را بر طرف نمی‌کند اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور | اسامی نهایی ۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری (۷ تیر ۱۴۰۳) ‌ایرانیان مقیم کانادا می‌توانند رأی بدهند
سرخط خبرها

واکنش‌های جهانی به شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه

  • کد خبر: ۲۲۹۰۹۱
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵
واکنش‌های جهانی به شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه
پس از اعلام رسمی خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه ایشان در حادثه سقوط بالگرد در آذربایجان شرقی مقامات و چهره‌های بین‌المللی این حادثه دردناک را به ملت و دولت ایران تسلیت گفتند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به دنبال تایید شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در حادثه سقوط بالگرد مقامات کشورهای مختلف در پیام هایی جداگانه این ضایعه را به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

پیام تسلیت عبدالله عبدالله به ملت ایران

پیام تسلیت عبدالله عبدالله از شخصیت‌های سیاسی افغانستان: با تأسف اطلاع یافتیم که جلالتمأب آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، جناب امیر عبداللهیان وزیر امور خارجهٔ جمهوری اسلامی و شماری از همراهان شان در سانحهٔ سقوط هلی‌کوپتر در استان آذربایجان شرقی ایران جان باختند که موجب اندوه و تأثر خاطر گردید.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم شان، مردم دوست و برادر و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفته و مراتب غمشریکی عمیق خویش را تقدیم می‌دارم.

از درگاه خداوند سبحان برای روانشاد سید ابراهیم رئیسی و همراهان شان رحمت و مغفرت الهی و برای خانواده های قربانیان و ملت بزرگ ایران صبر و استقامت مسألت دارم.

معاون سیاسی ریاست الوزرای طالبان شهادت آقای رئیسی را تسلیت گفت 

معاونت سیاسی ریاست‌الوزرای حکومت سرپرست افغانستان در اعلامیه‌ای شهادت ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران را تسلیت گفت. 

مولوی عبدالکبیر گفته است، حکومت سرپرست افغانستان در این غم در کنار کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. 

جنبش حماس درگذشت رئیس جمهور و وزیر خارجه را تسلیت گفت

ما در نهضت مقاومت اسلامی (حماس) با ایمان بیشتر به اراده و تقدیر الهی و با صبر و تأمل فراوان به رهبر معظم انقلاب اسلامی، صمیمانه تسلیت، همدردی عمیق و همبستگی خود را مسئلت داریم. درگذشت جناب آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، جناب آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و نماینده ولی فقیه و امام جمعه و استاندار تبریز را تسلیت عرض می‌کنیم. از خداوند متعال علو درجات را خواستار شدند. رحمت و مغفرت و برای ملت برادر ایران و خانواده‌ها و عزیزان قربانیان صبر و شکیبایی الهام بخشد.

ما احساس غم و اندوه مشترک خود را با ملت برادر ایران و همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران در این حادثه دردناک و دردناک اعلام می‌کنیم که جان گروهی از بهترین رهبران ایران را گرفت.

نخست وزیر پاکستان شهادت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در صفحه ایکس خود شهادت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت و اعلام کرد: پاکستان به نشانه احترام به رئیس جمهور و همراهانش و در همبستگی با ایران برادر، یک روز عزا برگزار خواهد کرد و پرچم آن نیمه برافراشته خواهد بود.

تسلیت امیر قطر در پی شهادت رئیس‌جمهور

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با دولت و ملت ایران به سبب شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و هیئت همراه در حادثه دردناک سقوط بالگرد تسلیت گفت و رحمت و مغفرت الهی را برای آنها و صبر و شکیبایی را برای خانواده هایشان مسئلت خواست.

بلاروس: دوست واقعی بلاروس درگذشت

وزارت امور خارجه بلاروس به مناسبت شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران ابراز همدردی با مردم ایران، اعلام کرد که این یک ضایعه جبران ناپذیر تنها برای جامعه ایران نیست و دوست واقعی بلاروس درگذشت.

پیام تسلیت رئیس شورای اروپا برای شهادت رئیس‌جمهور ایران 

میشل، رئیس شورای اروپا: اتحادیه اروپا همدردی خالصانه خود را درباره درگذشت رئیس‌جمهور رئیسی و وزیر خارجه را ابراز می‌کند.

رئیس اقلیم کردستان عراق: درگذشت ابراهیم رئیسی و هیات همراه، ما را عمیقا ناراحت کرد

نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق ضمن ابراز «عمیق‌ترین تسلیت‌ها به دولت و مردم ایران» بابت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان و هیات همراه، اعلام کرد که «مرگ آنها ما را عمیقا ناراحت کرد.»

پیام تسلیت بشار اسد در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در پیامی اعلام کرد قلبا به نام خود و مردم کشور عربی سوریه، درگذشت (شهادت) ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و همراهانشان را به آیت الله العظمی امام خامنه‌ای و دولت و مردم دوست، ایران تسلیت می‌گوییم.

تسلیت علی‌اف به مقام معظم رهبری

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان: مردم ایران شخص رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی، دولتمردی برجسته را از دست دادند که تمام عمر با فداکاری و وفاداری به کشورش خدمت کرد.

تسلیت خود را شخصا و از طرف مردم آذربایجان به شما (رهبر انقلاب)، خانواده و بستگان آن مرحوم و تمامی بازماندگان تسلیت عرض می‌نمایم.

تسلیت دولت مصر در شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران و هیات همراه

ریاست جمهوری مصر در پیامی شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان را در حادثه دلخراش سقوط بالگرد تسلیت گفت و با رهبری و ملت ایران در این مصیبت بزرگ ابراز همدردی و همبستگی کرد.

لاوروف درگذشت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران را تسلیت گفت

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پیام خود گفت: ما همواره از این شخصیت‌های برجسته سیاسی به عنوان میهن پرستان واقعی جمهوری اسلامی یاد خواهیم کرد که قاطعانه از منافع کشور خود دفاع کردند و جان خود را در راه خدمت فداکارانه به میهن نثار کردند.

پیام تسلیت عمار حکیم به رهبر و ملت ایران در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش

سید عمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق در پیامی نوشت: با تأسف و تأثر خبر شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و شخصیت برجسته سیاسی اسلامی، و همچنین شماری از همراهان ایشان به خصوص آقای حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بر اثر سقوط بالگرد حامل آنان در شمال غرب ایران را دریافت کردیم.

نقش پررنگ آن فقید در حیات انقلابی و سیاسی و فرهنگی ایران و منطقه و جهان را گرامی می‌داریم و این سانحه را به رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای صمیمانه تعزیت می‌گوییم و با ملت و دولت ایران هم‌دردی می‌کنیم و به خانواده و بستگان آن فقید تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم که آن فقید عزیز را مشمول رحمت واسعه خویش قرار دهد و در بهشت برین جای دهد.

همچنین به‌مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و تیم همراه، دولت عراق یک روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

پادشاه اردن شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت

«عبدالله دوم» پادشاه اردن با تسلیت به مناسبت شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان تاکید کرد در این شرایط سخت با برادرانمان در ایران ابراز همبستگی می‌کنیم.

تسلیت افغانستان درپی شهادت رئیس‌جمهور

افغانستان: درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران را تسلیت می‌گوییم و صمیمانه به خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گوییم.

رئیس‌جمهور چین شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت

وزارت خارجهٔ چین: شی جین‌پینگ درگذشت رئیس‌جمهور و وزیر خارجهٔ ایران در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

اردوغان شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه را تسلیت گفت

رئیس‌جمهور ترکیه: از برادرم رئیسی با کمال احترام و تشکر یاد می‌کنم و اعلام می‌کنم که در کنار ایران هستیم.

رئیس جمهوری تاجیکستان: رئیسی نقش مهمی در تعمیق روابط ایران و تاجیکستان ایفا کرد

امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان در این پیام برای محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران نوشت: خبر غم انگیز درگذشت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در اثر سقوط بالگرد موجب تاسف عمیق ما و همه مردم تاجیکستان شد.

در این پیام آمده است: ما از شخصیت دولتمرد برجسته سید ابراهیم رئیسی به خاطر نقش وی در گسترش و تعمیق روابط دوستی و همکاری‌های چند جانبه بین تاجیکستان و ایران و حل و فصل مسائل مبرم منطقه‌ای و بین المللی قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: در رابطه با این اندوه سنگین، صمیمانه مراتب همدردی و تسلیت خود را به شما، ملت دوست و برادر ایران، بستگان و دوستان قربانیان ابراز داشته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان صبر و شکیبایی مسئلت دارم. در این روز‌های غم انگیز، ما در کنار ایران و مردم آن هستیم.

پیام تسلیت پادشاه و ولی‌عهد عربستان برای شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه

«سلمان بن عبد العزیز» پادشاه عربستان و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در بیانیه‌ای درگذشت «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان و سایر همراهانشان را تسلیت گفتند.

سلمان بن عبد العزیز و بن سلمان این اتفاق را به «محمد مخبر» مدیر قوه مجریه تسلیت گفتند.

اتحادیهٔ اروپا شهادت آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان را تسلیت گفت

بورل: اتحادیهٔ اروپا فوت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و دیگر مقامات ایرانی را در نتیجهٔ سقوط فاجعه‌بار بالگرد تسلیت می‌گوید.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->